Getting your Trinity Audio player ready...

Jeg vil gerne starte dette blogindlæg med at udtrykke min taknemmelighed. Tak til alle jer der følger med i bloggen. Tak til jer der stiller spørgsmål. Også tak til jer der støtter (og trøster). Tak til jer der deler jeres historier med mig og beretter om, hvad I selv er eller har været udsat for. Der skal desuden lyde en tak til jer, der er skeptiske i forhold til, om alt dette nu også rent faktisk kan foregå i lille Danmark.

På tragisk vis foregår alt det, jeg beskriver og fortæller om. Det er jeg i stand til at bevise med lydfiler, videooptagelser, vidneudsagn og dokumenter. De implicerede parter virker rutinerede i deres nedrige, ondskabsfulde, ureglementerede fremgangsmåder. Derfor tvivler jeg på, at det levende helvede, jeg står midt i, er enestående. Sandsynligvis bliver mange flere end mig behandlet uretfærdigt, hvor magtmisbrug og aftalt spil hersker…

Alle I der fortæller om, hvilken svær og udfordrende situation I selv står i, eller hvilken uretfærdig behandling I hver især har været udsat for – jeg tror på, vi skal forsøge at få alt frem i lyset. Der skal navne og ansigter på de ansvarlige bag alt dette. Ved at flere og flere italesætter og dokumenterer magtmisbrug, aftalt spil og beskidte kneb, så vil nogen med endnu mere magt med tiden blive nødt til at forholde sig til, at der foregår noget forkert og ulovligt. Ved at det forskellige ikke får lov til fortsat at foregå i det skjulte, så kan vi måske få held med i det mindste at sætte en stopper for noget af det, der slet ikke burde kunne foregå i vores dejlige, lille, demokratiske, regelrette Danmark…

I der støtter (og trøster) – det betyder utrolig meget!

Det har virkelig sin pris, når man lægger sig ud med magtfulde mennesker. Der er to slags magt i dén henseende. Grupperinger hvor flere rotter sig sammen og lader sig gribe med. Ligeledes de typer der med uanede, økonomiske midler kan slippe afsted med en hel del.

Man løber en risiko ved at tage kampen op – det har jeg om nogen erfaret… Nogle af mine ting er blevet smadret, min dør er blevet overhældt med urin to gange, jeg er blevet truet flere gange på forskellige måder, jeg er blevet spyttet på, bagtalt og chikaneret. Det er blot for at fremhæve noget af det ubehagelige og uordentlige, jeg har været udsat for.

Jeg står virkelig på mål for meget, fordi de sammensvorne har besluttet, at jeg er en usling, der skal kvases, fordi jeg tillader mig at påberåbe mig rettigheder. Ligeledes er det til gene for dem, at jeg kræver, at regler og lovgivninger håndhæves og ikke brydes.

Mange forskellige personer har forsøgt at ”motivere” mig til at give op og til rent ud sagt at holde min kæft…

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg både har været ked af det, bange, frustreret, såret, paf og vred. Men i stedet for at kapitulere som ”den beskidte klub” gerne har villet tryne mig til at gøre, så er jeg blevet endnu mere kampklar, jo mere jeg er blevet udsat for.

Når modparterne tyr til sådanne, grove, malplacerede midler, så må der virkelig være meget på spil for dem!

I der stiller spørgsmål – alt er tilladt at spørge om. Ingen spørgsmål er dumme!

Apropos fik jeg forleden en henvendelse, hvor en spurgte mig, om jeg nogensinde fik en respons fra Alboas IT-ansvarlige. Det korte svar er ”nej!”.

I indlæggene ”65 Stadig intet svar fra boliginspektøren, men en anonym i Alboa har skrevet chikanerende…” og ”66 Er Alboa blevet hacket? Hvorfor får beboerrådgiveren så skyhøj en løn? Endnu et chikanetiltag…” skrev jeg blandt andet om, at der en lørdag i september 2023 pludselig tikkede en anonym, chikanerende besked ind til mig. Beskeden havde en skrevet til mig i kontaktformularen på blogsiden.

Selvom chikanøren havde forsøgt at være anonym, var det ikke svært at gennemskue, at afsenderens emailadresse har tilknytning til Alboa. Især fordi Alboas logo dukkede op under den chikanerende mail…

Hvorom alting er, så besvarede jeg naturligvis den ”anonyme” Alboa-ansatte. Jeg sendte samtidig mit svar til Alboas hovedkontor.

Alboas IT-ansvarlige svarede mig, at den chikanerende besked simpelthen ikke kunne stamme fra en i Alboa. Han tilbød, at han kunne få IT-specialister til at undersøge sagen. Det takkede jeg ja til. Som jeg skrev til ham, så er det bestemt ikke et kvalitetsstempel for Alboa, hvis boligorganisationen har en ansat, der (selv som anonym) kan finde på at skrive chikanerende til en betalende lejer.

Det var den 2. oktober 2023, jeg takkede ja til, at Alboas IT-ansvarlige skulle få ITR til at undersøge sagen nærmere.

Dagene gik… En måned efter, den 2. november 2023, skrev jeg igen til Alboas IT-ansvarlige. Jeg skrev for at spørge ind til, om det stadigvæk var en igangværende proces, at ITR var ved at undersøge, om de kunne spore, hvem der havde skrevet og sendt den chikanerende besked til mig, og hvorfra den var sendt. Jeg fik heller aldrig et svar på dén mail?!

Det er over et år siden, jeg takkede ja til, at Alboas IT-ansvarlige skulle iværksætte en undersøgelse af, hvem der skriftligt havde chikaneret mig fra en mailadresse med Alboas logo på. Når jeg ikke har hørt fra ham endnu, så sker det nok heller ikke

Til dig der stillede spørgsmålet: Jeg bliver dig desværre svar skyldig. Jeg ville gerne kunne fortælle dig og alle andre, hvem fra min udlejers boligorganisation der var så flabet at sende mig en chikanerende mail, men jeg ved intet med sikkerhed. Jeg har naturligvis mine mistanker, men regelsættet for min blog er, at jeg udelukkende skriver, hvad jeg kan bevise.

Jeg kan dog med sikkerhed konstatere, at flere af Alboas ansatte er fjendtligt indstillede overfor mig. En boligsocial medarbejder, som jeg mødte, da jeg deltog i et sykursus i Vejlby Vest engang, har godt nok ændret attitude overfor mig. Dengang var hun sød, smilende og venlig. Jeg har mødt hende et par gange i boligområdet i løbet af det sidste halve år. Smilet er skiftet ud med en stram mine… De milde øjne er erstattet af et stift blik… For hende og de øvrige implicerede er jeg fjenden, fordi jeg afslører, hvad der rent faktisk foregår. Jeg går såmænd ikke i stykker af, at hun og øvrige hverken vil smile til mig eller hilse på mig. Det må de om. Men det er da uden tvivl træls og belastende. I forhold til den boligsociale medarbejder tænker jeg: ”Du arbejder her, jeg bor her – opfør dig ordentligt!”.

Det er en omvendt verden på en eller anden måde… Jeg mødes med had og afsky, fordi jeg gerne vil have, at der ikke begås ulovligheder. Jeg mener, alle beboere skal behandles ordentligt.

Når det sidder så dybt i ”den beskidte klub”, at sådan gør vi bare, for det plejer vi, og det er vi vant til at slippe afsted med, så skal der drastiske midler til for at få det forskellige tilbage på rette spor!

I forhold til vaskerisagen, så er der sket nyt. Jeg fik brev fra boliginspektøren i denne uge.

Han skrev, at Alboa sammen med Electrolux har undersøgt sagen og omfanget af for høje vaskeriopkrævninger.

Han forklarer, at det skyldes en nyere vaskemaskine. Han skriver, der havde sneget sig en fejl ind i programmeringen ved to af maskinens syv programmer. Han lover, at fejlen nu er rettet. Ifølge boliginspektøren har Electrolux kørt test og har bekræftet, at priserne på nuværende tidspunkt er korrekte.

I forhold til omfanget mener Alboa, det omhandler 25 husstande. Boliginspektøren skriver, at Alboa vil foretage en tilbagebetaling til husstandene. Jeg er registreret / opgjort til at få 53 kroner tilbage.

Han informerer mig ikke om, hvad de øvrige husstande får tilbage. Det angår heller ikke mig. Jeg er blot glad for at kunne fortælle alle beboerne, at de også får deres for mange betalte penge tilbage.

Boliginspektøren skriver, at han ligesom jeg undrer sig over, hvorfor der fremgår forskelligt fra de to systemer – systemet på vaskerihjemmesiden og systemet på skærmen i vaskeriet. Han har bedt Electrolux om at undersøge den problematik nærmere. Vi skal påregne en behandlingstid på 3 – 4 uger.

Jeg skrev et svar til boliginspektøren i onsdags. Jeg forsøgte at sende min skrivelse til hans mailadresse, men jeg fik en fejlmelding?! Det oplevede jeg også sidst, jeg forsøgte at skrive til ham?! En af mine naboer har ligeledes forsøgt at kontakte ham pr. mail. Hun fik også en fejlmelding?! Efterfølgende kontaktede hun Alboas hovedkontor om, hvorfor hun ikke kunne skrive til sin boliginspektør. Hun har aldrig fået en respons fra Alboa?!

Fordi jeg ikke kunne sende til boliginspektøren direkte, så sendte jeg min mail til Alboas hovedkontor. I emnefeltet skrev jeg, at den var rettet til ham, men at jeg ikke kunne sende til ham. Jeg skrev: ”Hej boliginspektør. Tak for dit brev fra den 10.10.24. Du skriver, at den nyere vaskemaskine 3 i vaskeriet i Næringen 30 havde en fejl i to af maskinens syv programmeringer – henholdsvis 30 og 40 grader. Hvis det er forklaringen, så undrer det mig stadig, at de for høje opkrævninger kun er sket de fleste gange men ikke alle gange?! Jeg mener – hvis maskinen ved en fejl var indstillet til at opkræve mere end den egentlige pris, ville fejlopkrævningen så ikke ske hver eneste gang? I forhold til antallet af husstande skriver du, at omfanget omhandler 25 husstande – husstandene i Næringen 29 og 30 samt min. Men du skal huske at tælle de omkringliggende atriumhuse med også. Jeg har i hvert fald talt med en ældre dame fra et af atriumhusene i vaskeriet i Næringen 30. I og med at de beboere også benytter vaskeriet, så bør der også tages højde for dem, når Alboa i november foretager en tilbagebetaling. Jeg kan godt forstå, du ligesom jeg undrer dig over uoverensstemmelserne mellem de to systemer. Jeg har efterhånden flere eksempler, hvor jeg har taget billeder af transaktionerne på vaskerihjemmesiden samtidig med transaktionerne på skærmen i vaskeriet. Det bliver spændende, om Electrolux kan komme en forklaring nærmere. Har du bedt Electrolux om også at undersøge, hvorfor der fremgår dobbelttransaktioner på skærmen i vaskeriet den 6.9.24? Det fremstår som om, jeg i den samme maskine to gange i streg har vasket ved både 40 og 60 grader samtidig?! Det kan naturligvis ikke lade sig gøre. Ligeledes er min vasketur fra den 4.10.24 ikke at se i nogen af systemerne?! Transaktionen fra den 4.10.24 dukkede efter nogle dage kortvarigt op på vaskerihjemmesiden, men senere samme dag forsvandt den igen?! I forbindelse med de kommende retsmøder og den omkringliggende sagsbehandling, er jeg og arbejdsgruppen ved at gennemgå al den dokumentation, jeg har siden min flytning til Vejlby Vest tilbage i 2013. Der har været en del problematikker med mangelfuld, partisk sagsbehandling. Sagen omkring det larmende, nu heldigvis nedlukkede violinbyggerværksted er ingen undtagelse. Jeg har derved opdaget, at jeg allerede i 2017 og i 2018 henvendte mig til Alboa og til ejendomsfunktionæren om for høje vaskeriopkrævninger. Den 26.6.17 skrev jeg til Alboas hovedkontor om en for høj vaskeriregning. Den 21.11.18 skrev jeg til varmemesteren om, at jeg blev opkrævet 2,60 kroner i stedet for 2,50 kroner for at vaske ved 40 grader. Varmemesteren svarede mig aldrig?! Dengang opgav jeg at forfølge sagen. På daværende tidspunkt boede jeg i Næringen 54 og benyttede vaskeriet i Næringen 53. Måske har problemet med for høje vaskeriopkrævninger altså stået på helt siden 2017 i hvert fald?! Muligvis er det nødvendigt for Alboa at undersøge, om det foregår i flere vaskerier end i Næringen 30 og 53. Mange opdager måske ikke engang, hvis de betaler ”småpenge” for meget. Men i længden løber det op i rigtig mange penge. Især også når man tager i betragtning, at der samlet set er rigtig mange brugere. Den 29.9.24 svarede jeg dig på en mail og nævnte, at jeg og øvrige beboere aldrig fik en respons på vores henvendelser fra den 9.2.23 og den 22.2.23. Vi henvendte os dengang til afdelingsbestyrelsesformanden, Alboas hovedkontor, ejendomsfunktionæren og dig med spørgsmål. Vi udtrykte bekymring i forhold til regnskabsføringen og bad om, at I skulle håndhæve Husordenens regler overfor alle beboere. Vi fik aldrig en respons?! Afdelingsbestyrelsesformanden, som også er boligområdets revisor, rettede som den eneste direkte henvendelse til mig med en flabet, afvisende kommentar?! Har du nogen kommentarer til vores henvendelser fra dengang? Jeg ser frem til at få en tilbagemelding fra dig omkring det forskellige. God dag. Med venlig hilsen Malene”.

Jeg var ovre for at vaske i går. Også denne gang dukkede den rigtige pris op i begge systemer lige efter, vasketuren var slut. Førhen gik der altid noget tid, før man kunne se en transaktion i de to systemer, men det er ikke tilfældet længere.

Om meget kort tid er arbejdsfolkene færdige med at renovere vores lejligheder. Det eneste, der mangler at blive lavet i min lejlighed, er, at folien på ruden mellem badeværelset og gangen skal skiftes. Der er tydelige malerklatter bag, som nok burde være blevet fjernet, inden folien blev sat på i første omgang. Det går ind imellem lidt stærkt for arbejdsfolkene, men der er også et gevaldigt tidspres. Jeg formoder, det allersidste bliver lavet på mandag, og at den særlige lås også dér bliver fjernet.

Alt i alt er det gået rigtig fint med renoveringerne. De ansatte har været flinke og høflige. Det meste er også blevet rigtig fint.

Jeg er meget utilfreds med, at vand- og varmemålerne er gemt væk i skabet bag det store spejl. Det generer og bekymrer mig meget, at jeg ikke selv kommer til at kunne holde øje med målertallene. Det sidder stadig i mig, da Alboa i 2016 pludselig sendte mig en ekstraopkrævning på 11.866,30 kroner for el i stedet for at give mig de 1.008 kroner tilbage, jeg havde til gode. Læs eller genlæs eventuelt indlæg ”18 En ublu elregning og andet ikke optimalt!”.

I dag kommer en god ven og hjælper mig med at sætte nogle møbler på plads. Jeg glæder mig til at kunne gøre hovedrent og indrette mig igen.

Jeg vil ønske alle en rigtig god weekend.

Næste indlæg kan læses senest på onsdag, den 23. oktober 2024.

Tak, fordi du / I læste med og muligvis er med til at sprede budskabet og gøre en forskel.