Getting your Trinity Audio player ready...
|
Først og fremmest vil jeg gerne takke alle jer, der læser med. Alle og enhver er velkomne til at tilmelde sig nyhedsbrevet, så man modtager en mail, når der er nyt i bloggen.
I mandags har et af afdelingsbestyrelsens medlemmer forsøgt at tilmelde sig nyhedsbrevet. Hun har dog glemt at bekræfte sin tilmelding. Det skal man lige huske at gøre. Jeg håber, hun læser dette, så hun kan sørge for at få bekræftet sin tilmelding.
Hun kom ind i afdelingsbestyrelsen for over 2 år siden. Dét år var der ingen andre, der stillede op. En mand havde stillet forslag om, at vi beboere skal kunne læse referater fra afdelingsbestyrelsesmøder. Det kunne vi ikke dengang, og det kan vi ej heller nu…
Hun sagde, at hun gerne ville sørge for at skrive referater fra de forskellige bestyrelsesmøder. Hun har som nævnt været i afdelingsbestyrelsen i over 2 år nu, og hun har desværre ikke skrevet et eneste referat?!
Her til formiddag har jeg netop skrevet endnu en mail angående for høje vaskeriopkrævninger. Også denne gang har jeg sendt til både Alboas hovedkontor, boliginspektøren, ejendomsfunktionæren, Electrolux-supportmedarbejderen og Salg & Service hos Electrolux.
Klokken 11:02 sendte jeg følgende: ” Hej Alboa, boliginspektør, ejendomsfunktionær og Electrolux. Jeg har skrevet til jer alle flere gange nu om for høje vaskeriopkrævninger – uden at få en respons?! Jeg informerer også denne gang, da jeg tænker, det er relevant at holde jer opdateret, fordi Alboa – som boliginspektøren skrev til mig – nok i samarbejde med Electrolux er ved at undersøge omfanget. Jeg vaskede – som I allerede er informeret om – tøj om morgenen den 4.10.24. Transaktionen dukkede ikke op i nogle af systemerne – hverken i det på skærmen i vaskeriet eller på vaskerihjemmesiden. Jeg nævner begge systemer, da jeg har opdaget flere uoverensstemmelser mellem de to. Jeg tjekkede både fredag middag og søndag morgen – transaktionen fra fredag morgen kunne ikke ses nogen steder?! (Se billede 1 og 2).


Mandag, 7.10.24 kunne jeg klokken 07:02 pludselig se en transaktion fra fredag morgen – dog kun på vaskerihjemmesiden?! (Se billede 3).

Mandag 7.10.24 klokken 16:47 var den pågældende transaktion i det samme system pludselig forsvundet igen?! (Se billede 4).

Her til morgen har jeg igen vasket tøj. Jeg kunne usædvanligt hurtigt se transaktionen fra i dag i begge systemer. Der plejer at gå noget tid, men vasketuren sluttede klokken 08:29, og på samme klokkeslæt blev systemet opdateret, og transaktionen dukkede op – på skærmen i vaskeriet i hvert fald (se billede 5 og 6).


Man kan dog stadig ikke se min transaktion fra i fredags i nogen af systemerne?! Samtidig figurerer der dobbelttransaktioner to gange den 6.9.24 på skærmen i vaskeriet?!
Da jeg ikke får nogen respons fra jer, virker det nytteløst fortsat at opdatere jer om situationen. Jeg vil i stedet løbende anmode om udspecificerede vaskeriregninger og efterfølgende bede om at få penge tilbage, hvis jeg kan dokumentere, at jeg igen er blevet opkrævet for meget. Indtil videre har boliginspektøren lovet mig, at jeg i november får de 53 kroner tilbage, jeg indtil videre er blevet opkrævet for meget. Når jeg får en udspecificeret vaskeriregning for den pågældende måned, må jeg tjekke, hvad jeg er blevet opkrævet for vasketuren den 4.10.24. Hvis jeg til den tid stadig ikke er blevet opkrævet noget for at have benyttet boligforeningens vaskeri den pågældende dag, skal det naturligvis også ses på. Ret skal være ret. Mit håb er, at I – trods den tavshed, jeg bliver mødt med – stadig undersøger omfanget, og ligeledes sørger for at give andre berørte beboere deres for mange betalte penge tilbage også. Med venlig hilsen Malene Ottesen, Næringen 32, stuen 1”.
Højest sandsynlig hører jeg heller ikke denne gang fra hverken Alboas hovedkontor, boliginspektøren, ejendomsfunktionæren eller Electrolux. Jeg har dog sørget for at fremsende dokumentation og informere om, at der fortsat er noget helt galt. I forhold til om nogen af dem vælger at forholde sig til min henvendelse, så tror jeg det faktisk ikke…
Renoveringerne i opgangen har stået på i en hel del uger efterhånden. Det er meningen, vi skal kunne tage vores badeværelser i brug lørdag morgen efter klokken 07:00. I skrivende stund er det svært at tro på, at de ansatte inden da når at fjerne byggemateriale, gøre rent, fuge og male. Forskellige forsikrer dog os i opgangen om, at de nok skal nå det hele til tiden.
Næste skridt i processen er så, at vi i lejlighederne hver især skal påpege fejl- og mangler. Efterfølgende skal vores lister gennemgås. Derefter skal der igen arbejdsfolk ind i vores lejligheder for at udbedre diverse fejl- og mangler.
Det er indgribende, når man bor i sit hjem, imens der renoveres i alle rum i lejligheden. Spektaklet og samleveren slipper for det postyr. De bor pt. i samleverens lejlighed i boligområdet, som ellers har stået tom i alle de år, hvor hun har boet hos spektaklet. Vi er dog ikke alle så privilegerede, at vi bare lige har en ekstra lejlighed til rådighed…
Når alt er ordnet, bliver det rart igen at kunne låse sin dør og kun åbne, hvis man har lyst. Tømreren sagde her til morgen, at han fjerner den særlige lås på hoveddøren, når fejl og mangler er udbedret. Låsen er sat på, så betroede arbejdsfolk kan låse sig ind i lejligheden via en app.
Jeg glæder mig til igen at kunne indrette lejligheden. Min seng har i mange uger stået midt på gulvet i soveværelset, som også er mit kontor. Jeg har derfor været nødt til at kravle over sengen for at kunne komme til mit skrivebord. Man kan vænne sig til meget, og de gymnastiske udfoldelser kan velsagtens indgå som en del af den daglige motion, men jeg ser nu engang frem til at få sengen og alt det øvrige på plads i mit hjem igen.
Jeg er ligesom øvrige i opgangen bekymret, fordi vores vand- og varmemålere er gemt i et skab bag det store, nye spejl på badeværelset. Det er utrygt, at vi ikke selv nemt kan tjekke og holde øje med tallene på målerne. Efter mange uordentligheder – blandt andet den ublu, uberettigede elregning jeg i sin tid fik – så er den generelle tillid til Alboa i forvejen ikke super stor. Læs eller genlæs eventuelt indlæg “18 En ublu elregning og andet ikke optimalt!“.
Jeg bad allerede skriftligt den byggeansvarlige om, inden spejlet blev sat op, at det ikke skulle sættes op. Det blev dog sat op?!

Flere af arbejdsfolkene siger, at man kan tage det store, skrøbelige spejl ned, hvis man vil tjekke målerne. Jeg har spurgt flere, om de lige vil vise mig, hvordan de tager spejlet ned. Ingen har dog haft mod på at gøre det…
Vi er flere, der tvivler på, at det er lovligt, at målerne er spærret inde. Min nabo, som bor i en mindre lejlighed end min med en lidt anden indretning, forsøgte her til morgen at tage sit store, nye spejl ned. Han er stærk, men selvom han brugte mange kræfter, kunne han ikke få spejlet ned. Han vil altså heller ikke have mulighed for selv at holde øje med målerne.
Manden, som i sin tid var i min lejlighed for at tjekke, om målerne var sat op og tilsluttet korrekt, undrede sig også over, at der skulle sættes et stort spejl op foran skabet med målerne. Ligeledes var han ikke imponeret over, hvordan det forskellige i udestuen er lavet. Der er ikke afskærmet, så de nye rør og ledninger til måleren derude er frit tilgængelige.
Nogen må have godkendt byggeplanerne, men er der taget højde for forskelligt, og bliver det forskellige lavet som hidtil planlagt? Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal mene.
Vi er flere, der bekymrer os. Heldigvis tændes der først for målerne, når renoveringerne i Næringen er overstået. Derved har vi tid til at kontakte forskellige og eventuelt få flyttet spejlet, så vi kan følge med i målertallene.
Næste indlæg kan læses senest på lørdag, den 19. oktober 2024.
Tak, fordi du / I læste med og muligvis er med til at sprede budskabet og gøre en forskel.