Getting your Trinity Audio player ready...
|
I sidste indlæg ”65 Stadig intet svar fra boliginspektøren, men en anonym i Alboa har skrevet chikanerende…” skrev jeg om, at jeg i lørdags modtog en chikanerende mail, som en af mine hjælpere sporede til at stamme fra en e-mailadresse tilknyttet Alboa.
Jeg skrev naturligvis en respons tilbage til den pågældende e-mailadresse. Jeg tilføjede Alboas fælles e-mailadresse som modtager af min skrivelse for at sikre, at det ikke blot var den anonyme chikanør, der modtog min mail.
Chikanør er rent faktisk et ord ifølge Den Danske Ordbog. ”Chikanør” er betegnelsen for en person, der udøver chikane. Det er ifølge ordbogen et ord, der sjældent bliver brugt. Man kan i samme ombæring håbe, at der ikke er en hyppig forekomst af de mennesker, der gebærder sig på en sådan måde…
I mandags modtog jeg en mail fra en IT-ansvarlig i Alboa.
Han foreslog mig helt at ignorere den chikanerende mail, jeg modtog fra en anonym afsender i lørdags, og han skrev blandt andet til mig: ”Den KAN ikke komme fra os”.
Han sluttede sin mail af med at skrive: ”Hvis vi skal kigge videre ind i det, skal vi få ITR til at se, hvad de kan spore”. Det skal lige påpeges, at han også skrev ”Med venlig hilsen”.
Kort tid efter at have læst den IT-ansvarliges mail skrev jeg tilbage til ham:
”Tak for din mail”.
”Jeg tolker det, du skriver som om, du mener, Alboa kan være blevet hacket”.
”Jeg synes bestemt, I skal få ITR til at se, hvad de kan spore”.
”Det er i hvert fald ikke et kvalitetsstempel for Alboa, hvis boligorganisationen har en ansat, der (selv som anonym) kan finde på at skrive chikanerende til en betalende lejer!”
Jeg skrev endvidere til ham: ”Jeg skriver i min blog, at jeg har hørt fra en IT-ansvarlig i Alboa, og at jeg afventer at høre nærmere om, hvorvidt ITR har kunnet spore, hvem der dog har kunnet finde på at skrive chikanerende til mig”.
Jeg sluttede min mail af med at skrive: ”Ingen skal naturligvis tillægges motiver, de ikke har! Fortsat god dag” og ”Med venlig hilsen”.
Det er fredag i dag. Jeg har endnu ikke hørt mere fra den IT-ansvarlige. Jeg går dog stærkt ud fra, at Alboa omgående fik igangsat en undersøgelse i forhold til, hvem der har benyttet sig af en af boligorganisationens e-mailadresser til at skrive chikanerende til en betalende lejer.
Hvis nogen havde hacket mig og skrevet på vegne af mig – især i tilfælde af en chikanerende skrivelse – så ville jeg i hvert fald sætte alle sejl til for at komme til bunds i, hvordan det havde kunnet lade sig gøre, og hvem der havde taget sig den frihed.
Det er indtil videre kun 5 dage siden, den IT-ansvarlige i Alboa gik ind i sagen, så han og øvrige skal naturligvis i samarbejde med ITR have tid til at undersøge forholdene.
Når jeg hører nærmere, beretter jeg herom i bloggen.
I forhold til hvordan jeg ellers bliver behandlet af visse ansatte i Alboa, efter jeg har tilladt mig at holde på min ret og klage over larmen fra det larmende violinbyggerværksted i kælderen i lokalerne lige under min lejlighed, så er det ikke komplet usandsynligt, at en i Alboa har kunnet finde på at skrive den pågældende, chikanerende mail til mig…
Indtil videre vælger jeg dog at tro på, at Alboa er blevet hacket.
Det skal uanset hvad undersøges nærmere, hvem gerningsmanden er!
Man må jo være voksen nok til at stå til ansvar for sine handlinger!
Angående beboerrådgiverens årlige løn på 582.000 kroner for 35 timer om ugen, så har fortællingen herom fristet flere til at skifte job. Jeg og øvrige er i kontakt med mange, der gerne vil overtage tjansen som beboerrådgiver i Vejlby Vest og tjene 582.000 kroner om året…
Først og fremmest kan det undre, at vi overhovedet har en beboerrådgiver ansat i boligområdet. Selve Alboa har en beboerrådgiver ansat, så det virker overflødigt, at vi i Vejlby Vest desuden betaler SÅ mange penge for at have en beboerrådgiver ansat, som reelt kun er i kontakt med en lille procentdel af det samlede antal beboere i boligområdet.
Flere lejere i boligområdet mærker et pres i forhold til de kradse huslejestigninger. Nogle har måske ikke råd til at blive boende i boligområdet. Det er beboernes penge, der er med til at betale beboerrådgiverens skyhøje løn…
Og selv hvis det er et absolut must, at boligområdet skal have sin egen beboerrådgiver, fordi det på et eller andet tidspunkt er blevet besluttet af et flertal (måske i en tid med en anden beboersammensætning), så er det spøjst, at hun aflønnes med omkring 100.000 kroner mere end en beboerrådgiver i gennemsnit får på et år?!
På det årlige afdelingsmøde i år spurgte en mand skeptisk, hvorfor vi overhovedet har en beboerrådgiver, og hvad man kan bruge hende til.
Afdelingsbestyrelsesformanden svarede, at man kan komme til hende med forskelligt, og at hun også er ansat til at bakke op om, hvis nogle beboere ønsker at igangsætte en aktivitet.
Landsbyggefonden skriver om en beboerrådgiver: ”Ansat i samspilsramt boligområde, som kan være aflønnet med støtte fra Landsbyggefonden. En beboerrådgiver er ikke en socialrådgiver med individuel vejledning af beboere. Beboerrådgiveren er derimod en igangsætter af aktiviteter m.m. til fremme af det sociale liv i en boligforening”.
På Vejlbyvest.dk, som er boligområdets hjemmeside, står der på nuværende tidspunkt under ”Beboerrådgivningen” (jeg citerer ordret): ”Beboerrådgivningen er for dig, der bor i Vejlby Vest. Her er vores socialrådgiver ansat 35 timer pr. uge. I beboerrådgivningen kan du vende alle typer spørgsmål og situationer du måtte være i. Her lægges øre til mangt og meget og der ydes hjælp til selvhjælp til at finde vej i det offentlige system eller hverdagen i al almindelighed. Du kan også få vejledning om opstart af fællesaktiviteter i Vejlby Vest. Eller hjælp til overblik over alt det, der allerede findes”.
Man må gå ud fra, at Landsbyggefonden ikke giver tilskud til områdets beboerrådgiver, for Landsbyggefonden skriver netop, at en beboerrådgiver ikke er en socialrådgiver med individuel vejledning af beboere.
Individuel vejledning af beboere er lige akkurat, hvad afdelingsbestyrelsesformanden nævnte som en del af beboerrådgiverens jobbeskrivelse på afdelingsmødet, og det er præcis, hvad der står i beskrivelsen af Beboerrådgivningen på boligområdets hjemmeside…
Ifølge indkomsten.dk får en socialrådgiver i gennemsnit 33.500 kroner om måneden og 402.000 kroner om året.
Beboerrådgiveren i Vejlby Vest får 48.500 kroner om måneden og 582.000 kroner om året.
På ae.dk, som er Arbejderbevægelsens Erhvervsråd, står der, at en socialrådgivers gennemsnitsløn efter 10 års ansættelse er 34.575 kroner om måneden.
Til sammenligning får en psykolog ifølge metropolinternational.com henholdsvis 34.560 kroner og 37.633 kroner alt efter, om det er som privat eller i en kommune.
Endnu et eksempel er, at en læge i almen praksis ifølge bemlo.dk i 2023 kan tjene helt ned til 30.511 kroner om måneden. Bemlo er et værktøj, der øger gennemsigtigheden for kvalificerede sygeplejersker og læger, der søger arbejde.
Beboerrådgiveren i Vejlby Vest tjener altså 15.000 kroner mere om måneden end en fuldtidsansat socialrådgiver i gennemsnit får i månedsløn.
Ligeledes tjener hun 13.940 kroner mere end en privat psykolog i gennemsnit tjener, og 10.867 kroner mere om måneden end en kommunalt ansat psykolog tjener månedligt.
Sidste eksempel er, at beboerrådgiveren tjener 17.989 kroner mere om måneden end en læge i almen praksis ifølge Bemlos statistik kan tjene…
Vi er flere beboere, der til stadighed studser over, hvad beboerrådgiveren egentlig er ansat til. Vi er nogle, der opfatter hende som ”håndlanger”. En der bliver pudset på folk, der vover at være til besvær. En fortalte om, at han gentagende gange havde brokket sig over, at der ikke blev vasket gulv grundigt nok i deres opgang.
Boliginspektøren tog det ifølge beboeren ikke pænt, at beboeren blev ved med at klage over det samme, fordi problemet var vedvarende (måske er det stadig et problem?!).
Selvom den pågældende beboers problem er et helt andet, end mit med larm fra violinbyggerværkstedet var, så er boliginspektørens tilgang til problemhåndteringen meget ensartet…
Beboeren beskriver boliginspektøren som mindre behagelig under forløbet, hvilket jeg sagtens kan nikke genkendende til.
Boliginspektøren indså på et tidspunkt i processen, at han ikke kunne tryne beboeren til at holde sin kæft, så han endte med at sende beboeren og en beboer mere fra samme opgang til et møde med områdets beboerrådgiver.
De to beboere undrede sig over, at de blev påduttet at skulle snakke med hende om problemet med gulvvask. Ganske rigtigt havde samtalen også virket nytteløs, og beboerrådgiveren havde ikke selv kunnet svare på, hvorfor det overhovedet skulle være relevant at blande hende ind i sagen…
Hun har jo reelt ingen udøvende magt, så ideen var vist, at hun skulle lukke munden på dem…
Set i lyset af hvor få i boligområdet der reelt bruger beboerrådgiveren, burde der ikke afsættes 582.000 kroner til hendes løn!
Flere gav udtryk for deres skepsis på afdelingsmødet – vi sagde vores mening herom på afdelingsmødet sidste år. De 582.000 kroner ville med garanti blive sparet væk, hvis der blev foretaget en reel afstemning om afskaffelsen af en beboerrådgivning i boligområdet, og hvis samtlige beboere i boligområdet fik lov til at brevstemme.
Én ting er under alle omstændigheder helt sikkert – jeg skal ALDRIG mere have noget som helst med det uprofessionelle, partiske og usympatiske menneske at gøre!
Jeg oplevede hende første gang til dialogmødet med den skjulte dagsorden… Mere herom i indlæg ”6 Dialogmødet med den skjulte dagsorden”.
Måden hun aktivt gik ind i sagen på for at tryne mig og påstå, at der nu var lavet lydprøver, der angiveligt havde bevist, der ingen larm kom fra spektaklets værksted… Løgn og latin!
Ydermere var hun derefter ihærdig i forhold til at lave et larmeskema over mit hjem?!
Hun foreslog mig, jeg kunne gå en tur, hvis jeg ikke kunne holde ud at være i mit hjem i de timer, hvor spektaklet fik frit slag til at larme løs i sit værksted?!
Ydermere skrev hun i referatet fra dialogmødet, at jeg gerne ville sende spektaklet en sms, når jeg forlod mit hjem – NEJ! NEJ! NEJ!
Læs eller genlæs eventuelt også indlæg ”7 Det hårrejsende referat fra dialogmødet”.
Og prikken over i’et – hun skal ind i Retten og vidne til fordel for boligforeningen og spektaklet…
Hun var – ligesom boliginspektøren og ejendomsfunktionæren – aldrig til stede, når spektaklet arbejdede og larmede i værkstedet, så hun – og de to øvrige – kan ikke rent faktisk afgive sandfærdige vidneudsagn i Retten!
Det nyeste chikanetiltag er, at nogen har efterladt ørepropper foran min dør. Onsdag aften, da jeg kom hjem, lå en orange øreprop på min dørmåtte, og en gul øreprop lå lige ved siden af min dørmåtte.
Jeg kom hjem som en af de sidste i onsdags, og flere i opgangen havde især bemærket den farvestrålende, orange øreprop midt på min dørmåtte…
Ørepropperne skal sikkert symbolisere, at jeg – som et af de mange rygter siger – blot er lydsensitiv, og at boremaskinen og spektaklets andre maskiner og værktøjer er nærmest lydløse…
Det undrer os i opgangen, hvordan uvedkommende har fået adgang. Vi har jo fået installeret dørtelefonanlæg, så ingen uvedkommende burde kunne få adgang?!
For nylig kontaktede vi boligforeningen og spurgte ind til, hvem der – udover os der bor i opgangen – kan få adgang til vores opgang ved hjælp af en nøglebrik. Vi havde observeret uvedkommende i opgangen, som ikke var i arbejdstøj, og som selv havde kunnet lukke sig ind ved hjælp af en nøglebrik.
Boliginspektøren svarede os trods alt på den henvendelse, men det var ikke et særlig brugbart svar…
Han svarede, at vi i opgangen har fået udleveret nøglebrikker – det vidste vi jo godt…
Desuden skrev han i sit svar, at ansatte og autoriseret personale kan skaffe sig adgang.
Han forholdt sig slet ikke til, at vi i vores henvendelse informerede ham om, at blandt andet en fremmed, ældre mand i civilt tøj havde kunnet lukke sig ind i opgangen ved hjælp af en nøglebrik.
Uanset hvad så har nogen på en eller anden måde skaffet sig adgang til opgang 32 i Næringen i onsdags for at efterlade ørepropper foran min dør!
Hvor må gerningsmændene have god tid, og hvor må de virkelig mangle indhold i hver deres smålige liv!
Jeg vil trods alt rose de medskyldige i chikanen mod mig – bestemt ikke for at chikanere mig men for at være opfindsomme.
Hvis de læser med: “Hold da op – sikke en fantasi I har. Når I virkelig gør jer umage for at genere et menneske, mobbe det og køre hetz på det, så sætter opfindsomheden ingen grænser…”.
“Tænk hvis I rent faktisk brugte jeres tid og jeres kræfter på noget fornuftigt – tænk hvad I måske kunne udrette…”.
“De forskellige chikanerende tiltag er meget kendetegnende for folk som jer. Jeg skriver naturligvis ikke jeres navne her i bloggen, men jeg har orienteret politiet om, hvem jeg mistænker for at være – og i nogle tilfælde kan bevise er – medskyldige i hetzen, mobningen og chikanen mod mig”.
“Flere af jer er generelt nogle ensomme sjæle, som nu endelig er en del af et fællesskab – godt nok et meget usundt ét, men trods alt har I langt om længe noget tilfælles med andre på ærgerlig vis ligesindede…”.
Boliginspektøren har i løbet af ugen valgt at svare nogle af os i opgangen. Vi sendte i går et fælles svar fra os i opgangen. Læs mere herom i næste indlæg.
Tak, fordi du / I læste med og muligvis er med til at sprede budskabet og gøre en forskel.