Getting your Trinity Audio player ready...
|
Jeg er et livsglad menneske, der for det meste har et smil på læben. De, der kender mig, ved, jeg er lattermild, og at jeg virkelig ikke er svær at få til at grine. Mit livssyn er positivt, og jeg vælger – når det er muligt – at fremhæve lyspunkterne fremfor det negative.
Det at have en udpræget retfærdighedssans har været en yderligere motivation i forhold til at kæmpe Kampen for Retfærdighed – at få sandheden frem om alt det forkerte og ulovlige.
Da jeg begyndte at skrive bloggen, så jeg det som en slags livsforsikring. Det gør jeg nok egentlig stadigvæk. Jeg har været derude, hvor jeg rent faktisk har frygtet for mit liv.
Det er barsk og uvirkeligt, at en sag om larm fra et værksted kan udvikle sig til noget så voldsomt, at den, der har tilladt sig at klage over larmen, ”pludselig” bliver et meget ”uheldigt” og udsat menneske.
Da den ætsende væske blev kastet over mit stakit og ind i min have, så kunne jeg lige så godt være blevet ramt. Jeg var heldigvis ikke i min have, da de ætsende dråber ramte og ødelagde mit sengetøj, der hang til tørre. Men kort forinden havde jeg stået præcis det samme sted for at hænge det nyvaskede sengetøj op.
Den selvudnævnte gode perker, som af uforståelige årsager valgte at overfalde mig i vaskeriet i november 2022, han opsøger mig stadig. Jeg gruer for, hvad han kan finde på, og hvor vidt han egentlig er villig til at gå. Føler han sig sej, fordi han nedstirrer mig og sender onde blikke? Hvad får ham til det? Modtager han mon en slags belønning, hvis han er villig til at gå skridtet videre? Jeg tør slet ikke tænke tanken til ende…
Det ene med det andet fik mig en overgang til at frygte for mit liv. I mange dage turde jeg ikke forlade mit hjem, fordi jeg var så bange. Jeg er stadig langt fra frygtløs. Jeg er fuldt ud bevidst om, at de typer, der er indblandet i den omfattende chikane imod mig, har en helt anden opfattelse af, hvad der er ret og rimeligt, end jeg har.
Meget har dog heldigvis ændret sig, efter at jeg er begyndt at skrive bloggen. Flere i boligområdet har fået øjnene op for, hvad der rent faktisk foregår. Førhen troede de på spektaklets og samleverens ondskabsfulde, komplet usande og ødelæggende rygter.
Det, at jeg har redegjort for sagens faktuelle sammenhæng, og at jeg kan bevise mine skrivelser, har gjort, at jeg ikke længere ud af det blå bliver overfuset, spyttet på eller får kastet ting på eller efter mig. Det er i hvert fald et stykke tid siden, det skete sidst.
Min hverdag er efterhånden forholdsvis normal udover, at jeg konstant er nødt til at helgardere mig med videoovervågning, lydoptagere, overfaldsalarmer og skjulte skytsengle.
Der skal ikke herske nogen tvivl om, at jeg helt siden 2021 har befundet mig i et stressende og udmattende mareridt!
Udover at jeg i årevis dag efter dag var udsat for spektaklets evindelige, ofte altoverdøvende værkstedslarm i mit hjem, så var jeg samtidig jaget vildt i min lejlighed og udenfor hjemmet. Jeg er blevet chikaneret, mobbet, stalket, overfaldet, truet, injurieret og inkrimineret. Der er i flere tilfælde blevet udøvet hærværk mod mit hjem og mine ejendele. Modparterne truer og lyver om nærmest alt, og de beskylder og anklager mig for alt muligt. Dokumentfalsk og forfalskning af bevismidler er endnu et beskidt kneb, det larmende spektakel og hans advokat benytter. Alboas advokat har løjet overfor Retten, dommerne og min advokat om, at boligforeningen skulle have fået en ibrugtagningstilladelse til spektaklets værksted.
Usandheder og usaglighed hersker hver gang, modparterne kommer på banen.
Det er udtrættende, drænende, sindsoprivende, møgirriterende og ubegribeligt, at alt dette rent faktisk foregår. Og det er komplet uforståeligt, at modparterne rent faktisk har fået lov til at drive det hele så vidt i det danske retssystem uden nogen form for dokumentation eller beviser.
Forleden fik en sætning mig til spontant at trække på smilebåndet. ”Tak, fordi du er som en hund med et kødben”…
Jeg sad med en, som jeg er i gang med at prøve på at hjælpe ud af en knibe. Vedkommende bliver – ligesom mig – også behandlet forkert og uretfærdigt. Den penible situation er opstået grundet nogle uheldige sammentræf. Desuden virker der til at være slet spil i dén sammenhæng også.
Min ven taler godt dansk. Dog er der forskel på hverdagsdansk og juridiske termer og fagbegreber. Vi har sammen kontaktet forskellige instanser. Vi har skrevet til og talt med nogle myndigheder. Meget i dén sag beror umiddelbart på misforståelser, men så alligevel ikke…
Jeg graver (også) i vedkommendes sag, og jo dybere jeg graver, jo mere finder jeg ud af.
Min ven er taknemmelig for min hjælp, og derfor kom sætningen: ”Tak, fordi du er som en hund med et kødben”. Efterfølgende fik jeg forklaringen på, hvad der blev ment.
Jeg er et menneske, der ikke giver op, når jeg først fornemmer og får kendskab til, at noget ikke er, som det skal og bør være. Jeg undersøger gerne til bunds, hvad der er hoved og hale i enhver sammenhæng. Jeg følger op på trusler og kulegraver, hvem der har skrevet eller sagt noget til hvem hvornår, og hvordan det er sket.
Jeg følger uretfærdige og uberettigede sager til dørs, uanset hvor mange forhindringer jeg møder på min vej.
Jeg bliver behandlet helt ubegribeligt dårligt og malplaceret i sagen om det larmende violinbyggerværksted! Min ven får ligeledes en meget uordentlig behandling!
Hvis jeg kan sætte en stopper for det magtmisbrug, der hersker, så gør jeg det!
Det går fortsat rigtig stærkt fremad med de igangværende renoveringer. Mandag morgen klokken 7:30 startede de ud med at opsætte yderligere sikkerhedsafskærmning mod asbest og anden støv. Arbejdsfolkene knoklede løs, og allerede efter tre dage var al nedbrydning ordnet. Sikkerhedsafskærmningen blev fjernet igen, og andre fagfolk kom på banen. Det kører bare, og det er dejligt!
I forhold til at forskellige vader ind og ud af ens hjem i tidsrummet 7:30 til 16:30 alle hverdage, så gebærder de sig høfligt, de er smilende, de taler pænt, og de er professionelle og produktive. Fortsat stor ros herfra!
Jeg har siden sidste blogindlæg fået tilsendt de udspecificerede vaskeriregninger, jeg havde anmodet Alboa om at få tilsendt. Jeg havde regnet med, det var en forholdsvis simpel opgave, som en ganske almindelig ansat kunne (og måtte) udføre. Men nej – det er selveste boliginspektøren, der har afset tid til at sende mig de udspecificerede regninger.
Jeg har skrevet tilbage og takket ham for det tilsendte. I min mail skrev jeg også, at jeg vender tilbage med uoverensstemmelserne i opkrævningerne, når jeg har sammenholdt de udspecificerede regninger med min dokumentation.
Ejendomsfunktionæren lovede den 1. august, at han ville vende tilbage til mig i forhold til fejlopkrævningerne, når han har hørt fra Alboas support hos Electrolux. I torsdags, den 22. august, rykkede jeg ham høfligt for, om han havde hørt fra Electrolux.
Han svarede mig høfligt på min mail. Han forklarede, at der har været en ansat fra Electrolux ude for at tjekke det forskellige. Dog har den ansatte været i vaskeriet i min bygning. Der tør jeg ikke længere vaske, efter jeg blev overfaldet i det vaskeri. I denne uge kommer den ansatte igen og tjekker det vaskeri, jeg benytter.
Jeg skrev tilbage til ejendomsfunktionæren og takkede for opdateringen på situationen. Jeg orienterede ham samtidig om, at jeg har fået tilsendt udspecificerede vaskeriregninger, og at jeg afventer at høre hans tilbagemelding fra Electrolux, inden jeg sender en oversigt med uoverensstemmelserne i opkrævningerne.
Det er rart og nødvendigt, at der bliver taget hånd om sagen. Det er altafgørende, at der er styr på de økonomiske forhold – både for betaleren og opkræveren.
Gad vide hvordan der kommer helt styr på dén situation? Vi er mange, der benytter vaskerierne. Sandsynligvis er det ikke kun mig, der er blevet opkrævet for meget. Jeg er dog nok den eneste, der har sørget for løbende at notere ned og tage billeder, så jeg kan bevise uoverensstemmelserne.
Mange bemærker nok ikke engang, hvis de blot opkræves 2 eller 3 kroner ekstra per vasketur. Men selv små beløb bliver hurtigt til mange penge i længden. Blot i vores boligområde er der 566 udlejningsboliger. Alboa har 80 afdelinger. Måske benyttes samme system rundt omkring. Alt i alt udlejer boligforeningen 7.200 boliger.
Når Alboa med hjælp fra Electrolux får undersøgt sagen, så venter der velsagtens et omfattende arbejde. Fejlen i systemet skal rettes, omfanget af fejlopkrævningerne skal afdækkes, de involverede lejere skal nok kontaktes og gøres opmærksomme på, at de muligvis er blevet opkrævet for meget. Det kan være, fejlen kun forekommer i mit vaskeri, men uanset hvad så må andre lejere end jeg være involveret. Ellers ville de for høje opkrævninger være målrettet mig, og det kan naturligvis ikke være tilfældet!
I forhold til den verserende retssag og det videre forløb er jeg i gang med at lave oversigter. Jeg laver lister, hvor jeg fortæller om hver enkelt løgn og usand påstand. Jeg opremser samtlige trusler, og jeg noterer med dato og beskriver sammenhængen og henviser til relevant dokumentation og bevisførelse.
Listerne er lange. Det er chokerende og tankevækkende, at alt dette virkelig foregår – og at det har stået på i årevis. Det er en yderst omfattende og nødvendig arbejdsopgave, der skal udføres! Der foregår noget MEGET forkert, ulovligt og uretfærdigt!
Næste blogindlæg kan læses senest på mandag, den 2. september 2024.
Tak, fordi du / I læste med og muligvis er med til at sprede budskabet og gøre en forskel.